
Lidia Kowcz
Absolwentka Szkoły Baletowej w Kijowie, pierwsza Solistka Teatru Opery i Baletu we Lwowie oraz Opery Warszawskiej. Niezapomniana odtwórczyni Giselle i Innych największych przedstawieniach baletowych Teatru Wielkiego w Warszawie Po ukończeniu Studium Pedagogiki Tańca Klasycznego przy Ministerstwie Kultury i Sztuki w Warszawie podjęła pracę w Warszawskiej Szkole Baletowej, w Teatrze Wielkim, w Operetce Warszawskiej oraz w Centralnym Zespole Artystycznym Wojska Polskiego.

Kazimierz Wrzosek
Uzyskał Dyplom z wyróżnieniem O.S. Baletowej
Pracował w Operze Bałtyckiej u Pani Janiny Jarzynównej Sobczak, później w Operze w Bydgoszczy. Solista, później Pierwszy Solista i Pierwszy Tancerz Teatru Wielkiego w Łodzi. Studiował pedagogikę tańca w Akademii Muzycznej w Warszawie. Był kierownikiem baletu w Tetrze Muzycznym w Gdyni. Wyjechał za granicę do Mons w Belgii. 8 lat pracował w Centre de Classique, później równolegle także w Esch w Luxemburgu jako profesor tańca klasycznego „a titre”. W czasie jego kariery tanecznej występował gościnnie w Szwajcarii, Bułgarii, Grecji, Finlandii, Włoszech, Peru, Francji i Niemczech. Po powrocie do Polski był Kierownikiem Baletu w Teatrze Wielkim w Łodzi. W 2000 roku podjął pracę w Gdańskiej Szkole Baletowej, w której nadal naucza. Uzyskał stopień nauczyciela dyplomowanego. Podczas ponad pięćdziesięcioletniej pracy zawodowej był uhonorowany odznaczeniami: Złotym i Srebrnym Krzyżem Zasługi, Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski, Srebrnym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” oraz „Statuetką Terpsychora”.
Jacek Walasik
Członek Międzynarodowej Rady Tańca CID (Consiel International de La Danse) UNESCO w Paryżu. Założyciel Akademii Sztuki Baletowej. Prekursor idei powołania Ogólnopolskiego Konkursu Sztuki Baletowej dla szkół niepublicznych i ośrodków kulturalnych w Polsce. Solista baletu przez szereg lat związany z teatrami we Francji, Szwajcarii, Włoszech. Ukończył Conservatoire de Strasbourg na wydziale choreografii. Dyrektor teatrów Panache, Trendy. Choreograf pedagog tańca klasycznego. Twórca licznych spektakli baletowych w kraju i za granicą.
GUIDO MARNI
Wybitny tancerz klasyczny, który zdobywał swoje umiejętności w najbardziej prestiżowych szkołach baletowych na świecie. Rozpoczął naukę w słynnej szkole tańca Teatro alla Scala w Mediolanie, gdzie kształcił
się pod kierunkiem reżyserki Anny Marii Priny. Następnie, dzięki stypendium, kontynuował naukę w Teatrze Bolszoj w Moskwie, kształcąc się pod okiem reżyserki Sofii Gołowkiny i pedagoga Aleksandra Kamińskiego.
Po ukończeniu studiów Guido Marni rozpoczął karierę zawodową, zdobywając kontrakt w Teatro alla Scala. Jego talent szybko został dostrzeżony, co zaowocowało występami w nowojorskim Metropolitan Theatre, gdzie interpretował choreografie takich mistrzów jak Cranko, Balanchine, Bournonville, Grigorowicz, Nurejew, Beriosow, Roland Petit, Alvin Ailey, Heinz Spoerli, Glen Tetley i Paolo Bortoluzzi. Po zaproszeniu od Paolo Bortoluzziego, Marni dołączył do Deutsche Oper am Rhein, gdzie przez kilka lat pracował pod dyrekcją Heinza Spoerliego.
W 1985 roku Guido Marni został zaproszony do Kanadyjskiego Baletu Narodowego przez Erika Bruhna, a następnie powrócił do Teatro alla Scala, gdzie tańczył przez kolejne cztery lata. Jego nieustanna chęć rozwoju i poszukiwania nowych wyzwań zaprowadziła go z powrotem do Deutsche Oper am Rhein.
Po zakończeniu kariery tancerza, Guido Marni poświęcił się nauczaniu. Pracował jako nauczyciel w Centrum Tańca w Kolonii oraz jako maître de ballet w Operze Drezdeńskiej-Semper pod dyrekcją Derevianki. Po powrocie do Włoch nauczał w różnych akademiach, takich jak Teatro Carcano w Mediolanie i akademia Paolo Grassiego, współpracując z licznymi szkołami tańca.
W 2012 roku, wraz z Lucią Baldoni, Guido Marni założył w Bergamo własną szkołę tańca „Passione Danza”. Jego bogate doświadczenie, pasja do tańca i zaangażowanie w edukację młodych tancerzy czynią go wyjątkowym ambasadorem sztuki.
